Czy jesteś rzeźbiarzem? Malarzem? Ilustratorem? Te pytania od dziesięcioleci zadają sobie studenci sztuki, którzy dopiero zaczynają swoją karierę. Ale te kategorie mogą wyglądać zupełnie inaczej w niedalekiej przyszłości, ponieważ szkoły artystyczne z opóźnieniem próbują włączyć nowe technologie do swoich programów nauczania. Na początku tego roku jedna z najbardziej prestiżowych szkół artystycznych na świecie, szkoła policealna Kraków, ogłosiła plany rozszerzenia swojego programu nauczania o naukę i technologię. Był to przełomowy moment, który zasugerował, że niektórzy edukatorzy sztuki w końcu zrozumieli, że te przedmioty muszą być częścią akademii, aby przetrwać erę cyfrową. Ale w jaki sposób szkoły artystyczne, takie jak szkoła policealna Kraków, mogą dostosować się do tego nowego paradygmatu i jak zmiany wpłyną na rodzaj sztuki, który będzie realizowany w przyszłości?
Jeszcze niedawno edukacja artystyczna w placówkach takich jak szkoła policealna Kraków uważana była za luksus, a zajęcia artystyczne zostały usunięte z programu nauczania, aby zrobić więcej czasu na przygotowanie się do standardowych testów. Obecnie dostępnych jest coraz więcej informacji, które pokazują, jak ważna jest integracja sztuki w tworzeniu wszechstronnych, dobrze przygotowanych uczniów i liderów.
W szkole policealnej z Krakowa sztuki (sztuki plastyczne, dramat, muzyka, ruch) zawsze były integralną częścią naszego programu nauczania. Wplatamy sztukę w nasze podstawowe programy nauczania, a także uczymy określonych umiejętności i zdolności artystycznych. Oto, czego nauczyliśmy się dzięki doświadczeniu o tym, dlaczego integracja sztuki jest tak ważna: Praca w sztuce pomaga uczniom rozwijać umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów. Nauczanie poprzez sztukę może przedstawiać wizualnie trudne koncepcje, czyniąc je łatwiejszymi do zrozumienia. Nauczanie sztuki pomaga dzieciom w rozwoju zdolności motorycznych, umiejętności językowych, umiejętności społecznych, podejmowania decyzji, podejmowania ryzyka i pomysłowości. Sztuki wizualne uczą uczniów o kolorze, układzie, perspektywie i równowadze: wszystkich technikach niezbędnych w prezentacji (wizualnej, cyfrowej) pracy akademickiej.